Pad Fejsbuka: da li se popularna društvena mrža gasi ili za nju još ima nade?

Društvo

U poslednjih nekoliko godina bili smo svedoci raznih afera oko Facebook-a – od curenja privatnih podataka korisnika, teorija o špijunažama do zloupotrebe informacija i sve većeg opadanja popularnosti kod mladih.

Nove generacije svakako da ne pamte maniju oko ove društvene mreže koja je trajala dugo, a broj korisnika prelazio je milion. Međutim, sada je ova aplikacija bačena u senku zbog novih i popularnijih koje su došle. Prvenstveno od strane Instagrama koji je zasenio sve i postao primarna i omiljena platforma kod većine populacije. Međutim, sada imamo još noviju – TikTok koji je pokupio svu pažnju i simpatije.

Svakako da je Facebook poljuljan zbog problema u infrastrukturi. Nedavno se dogodilo se da je sistem pao na nekoliko sati , a sa njim i Instagram i Vocap što je izazvalo pad vrednosti akcija. Nešto slično se dogodilo i 2008. kada mreža nije bila u funkciji ceo jedan dan. Korisnici širom sveta žalili su se,a to se odrazilo na reputaciju ovog giganta.

To je koštalo Zakerberga možda i previše, jer teško je održati jedno toliko veliko carstvo u kom je mnogo ljudi zavisno od njegovog funkcionisanja. Posebno oni koji su razvili posao putem ove društvene mreže.

Nedavno je u Americi pokrenuta velika istraga o poslovanju Facebooka i nekim njihovim potezima. Postoje tvrdnje da Facebook lažira podatke o stvarnom broju korisnika, pre svega onim mlađim i da stvarni trendovi pokazuju da mu popularnost stoji na staklemin nogama.

Potrebno je da postoji veća kontrola nad sadržajima koji se objavljuju i na ovoj mreži i na ostalim čiji je vlasnik isti. Takođe je poželjno smanjiti govor mržnje, raznih dezinformacija i sadržaja  štetnog za decu koja mnogo vremena provode baš tu.

Zakerberg se koristi svim mogućim sredstvima da oživi ovu platformu, pokušaj sa promenom imena u ,,Meta” i novim mogućnostima koje pruža metauniverzum. U metaverzumu bi trebalo da bude moguće potpuno uroniti u virtuelni svet pomoću sopstvenog avatara i družiti se, igrati igre, raditi, kupovati, stvarati. Sve ono što radimo i u stvarnom svetu.

Da li će ovo uroditi plodom ili će možda pasti u zaborav vreme će nam svakako pokazati. Ovo je samo još jedan dokaz da se u digitalnom svetu stvari menjaju i preokreću brzinom svetlosti – u momentu ste na vrhu, a već u sledećem ste na dnu.

Autor: Milica Šolaja

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *