Коka-Kole novogodišnje reklame su postale deo tradicije. Kada nekim slučajem ne bismo znali kada stiže praznična sezona, Coca Cola novogodišnje reklame bi nas brzo podsetile da vreme darivanja stiže. Postavlja se pitanje zasto je baš Коka-Kole reklama vodeća za praznike, u moru dobrih reklama?
Prva reklama snimljena je sedamdesetih, a onda je tokom 90-ih Коka-Kole modernizovala svoje reklame. Pridružili su se medvedi i naravno Deda Mraz. Prva reklama sa polarnim medvedima objavljena je u Francuskoj 1922. dok se Deda Mraz pojavljuje prvi put 1931. godine i do danas ostaju poznata lica Коka-Kole. U reklamama najupečatljiviji predmet jeste kontura Coca‑Cola boce. Ovu bocu je dizajnirao Rejmon Louvi i opisao je kao „savršeni omotač za tečnost“.
Kampanja Коka-Kole stavlja porodicu, zajednicu i zahvalnost u prvi plan, pokazujući da je prava čarolija Božića međusobno povezivanje, bilo ono virtuelno ili lično.Pored toga novogodišnja Coca-Cola kampanja, ima i humanitarni karakter. Postoje donacije koje su usmerene ka deci i mladima bez roditeljskog staranja u SOS dečijim selima u Srbiji u vidu neophodne opreme koja će omogućiti da više od 200 dece unaprede svoje školovanje.
Kako je Coca-Cola postala toliko poznata sirom sveta? Коka-Kole proizvodi istoimena američka multinacionalna kompanija sa sedištem u Atlanti, gradu u kojem je Džon Stit Pemberton dana 8. maja 1886. godine prodao prvu preteču ovog pića, pravljenu od sirupa i gazirane vode. Džon Pemberton apotekar iz Atlante je 1885. godine osmislio tonik, piće slično današnjoj Коka-Koli. Kasnije je iz njega izbacio alkohol i dodao druge biljne esencije za piće kojim je lečio glavobolju. Frenk Robinson je piću dao ime Коka-Kola mislivši da će dva početna slova k biti laka za pamćenje i dobro izgledati kao reklama. Pemberton je 8. maja 1886. prodao prvu čašu Коka-Kole u svojoj apoteci u Atlanti za pet centi. Tokom prve godine prodao je samo dvadeset pet galona sirupa. Potrošivši više novca na reklami nego što je zaradio od prodaje, odlučuje da pronađe partnera kako mu posao ne bi propao. Jedini koji je video potencijal u piću bio je trgovac Ejza Kendler iz Atlante koji je posle Pemperove smrti postao jedini vlasnik Коka-Kole. Recept za Коka-Kolu se i danas čuva u strogoj tajnosti, a prodaje se u preko dvesta zemalja sveta. Sastojci Коka-Kole su gazirana voda, fruktozno-glukozni sirup ili šećer, kofein, fosforna kiselina, karamel boja i prirodne arome čija je tačna formula tajna.
Najveca konkurencija ovoj kompaniji je Pepsi, međutim odnos ova dva proizvoda je 4:1 za Коka-Kolu. Kompanija Коka-Kole je dva puta bila u mogućnosti da kupi kompaniju Pepsi-ko, međutim članovi kompanije su mislili da Pepsi nema budućnost i da bi samo uzalud potrošili novac. I to postoji kao primer za mnoge velike kompanije.
Ono sto je cilj Коka-Kole za praznike jeste da unese toplinu u dom, kakav god da je, da pruži ljudima da i u ovim izazovnim vremenima osete čaroliju praznika. Na svakoj reklami je porodica i osećaj spokoja, što je nama i najvažnije za praznike.
Autor: marija Božić