Razapinjale se na krst, šetale gole autoputem, palile muškarce – Koji su najkontroverzniji spotovi na našoj estradi?

Showbiznis

Do sada smo shvatili da javne ličnosti često umeju da provociraju ne bi li tako podigle svoju popularnost ili gledanost. Svi znamo za onu staru marketinšku mudrost: “I loš publicitet je dobar publicitet!“. Iako im nekad nije namera da izazovu komešanje u javnosti i negativne kritike, većina javnih ličnosti zna šta radi. Otuda hrabre modne kombinacije, kontroverzne izjave i provokativni tekstovi pesama. Međutim, ono što najbrže rasplamsa masu jesu kontoverzni muzički spotovi. Ako dodamo tome i neki diskutabilan tekst pesme – komentari će sami da se pišu. 

Mnoge naše pevačice su bile na meti javnosti i medija upravo zbog svojih spotova. Na prvom mestu je nezaobilazna Jelena Karleuša, koja i van svojih spotova intrigira javnost svojim oblačenjem i pojedinim izjavama. Bilo kako bilo, i pored negativnog publiciteta koji u poslednje vreme često dobija, svi znaju ko je Jelena Karleuša i tu nema diskusije. Njeni spotovi koji su podigli najviše prašine su upravo oni u kojima se koristi ili spominje religija. Spot za pesmu “Upravo ostavljena“ je izazvao buru komentara jer se u spotu koristi Biblijom, i na kraju biva “razapeta“ na krst kao Isus Hrist, ne bi li tako dočarala bol posle raskida o kojem govori u pesmi. Da su religijski motivi često uzrok negativnih kometara možemo videti i iz ne tako davne prošlosti. Naime, Milica Pavlović je u februaru ove godine objavila pesmu “Crna jutra“ kojom je uzdrmala javnost. U spotu, Milica se mazi sa devojkama i imitira Bogorodicu. Ne pomaže ni to što je motive srpske narode nošnje iskoristila u mnogo provokativnijem izdanju. Društvene mreže su bile preplavljene ljutitim komentarima. Mnogi su joj zamerili i to što su uporedila sa Kosovkom devojkom. Neki su čak pisali da spot treba da se zabrani jer je bruka za našu tradiciju i veru. Bilo kako bilo, taj spot broji skoro 6 miliona pregleda. 

Osim religijskih motiva, “problem“ stvaraju i spotovi u kojima su pevačice potpuno gole. Već smo navikli na spotove u kojima su pevačice i igračice oskudno odevene, ali retko koja je usudi da skine baš sve sa sebe. Nedavno je to uradila Tijana Milentijević, poznatija kao “Žena od sultana“ u spotu za pesmu “Kako ostaviti lava“. Iako tvrdi da joj to nije bio ni malo lak posao, odlučila je da snimi scenu gde je bez odeće. Mi, naravno, nismo videli ništa što se ne viđa u regularnim spotovima, ali to nije sprečilo javnost da ostavi brojne komentare. Međutim, pevačica koja je sve preduhitrila je sada naširoko poznata Mia Borisavljević koja se 2008. potpuno skinula za spot pesme “Kako da ne“. Ona je, kako kaže, to uradila da bi je ljudi primetili jer je njen prvi spot prošao skroz nezapaženo. Za potrebe tog spota, Mia se prošetala gola po autoputu za Zagreb koji je upravo zbog nje bio potpuno zatvoren! Ovo je možda bio i ostao jedan od najšokantnijih spotova na našoj estradi. 

Da religija i golitinja u spotovima nisu jedine dve stvari koje dižu buru u javnosti dokazala je i Dunja Ilić koja je 2010. snimila spot za pesmu “Šefica podzemlja“. Ona u ovom spotu sa svojim drugaricama vezuje, šminka i maltretira muškarca, na kog na kraju baca Molotovljev koktel. Naravno, spot prati i podjednako provokativan tekst. Zameralo joj se da promoviše nasilje i mržnju protiv muškog roda. 

Kao što možemo da vidimo, mnogo toga može da utiče na to kakvo će ljudi imati mišljenje o muzičkom spotu, međutim, ono što je sigurno je da su pevačice tačno znale šta rade. 

photo: printscreen youtube dovece

Autor: Marija Matković

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *