Dragana Ćećez-Iljukić direktor Filološke gimnazije za “ Novi svet“ govori o budućoj školskoj godini, specifičnosti Filološke gimnazije u Beogradu

Društvo

 

Filološka gimnazija u Beogradu je jedna od pet ustanova od posebnog interesa za Republiku Srbiju. Godine 1870. je ukazom kneza Milana Obrenovića u Beogradu osnovana Druga muška polugimnazija, današnja Filološka gimnazija.

U međuvremenu je menjala zvaničan naziv više puta: Gimnazija „Vuk S. Karadžić” (1898),  Druga muška gimnazija (1909), potom postaje mešovita škola – Druga beogradska gimnazija (1953), Druga beogradska gimnazija „Ivo Lola Ribar”(1959), Škola za obrazovanje kadrova prevodilačke struke „Ivo Lola Ribar” (1980), Jezička škola Druga beogradska gimnazija „Ivo Lola Ribar”(1988), da bi  1991. godine prerasla u Filološku gimnaziju prvu i tada jedinu školu te vrste u istoriji srpskog obrazovanja.

Maja 2007, na sednici Vlade Republike Srbije, odlučeno je da se Filološka gimnazija proglasi školom od posebnog interesa za Republiku Srbiju.

U školi se izučava čak 11 jezika, od kojih su 9 živih: nemački, ruski, francuski, italijanski, španski, engleski, norveški, kineski, japanski i 2 klasična: latinski i starogrčki. Pre dve godine je uveden i smer za scenske i audio-vizuelne umetnosti.

O Filološkoj gimnaziji više saznajemo od direktorke Filološke gimnazije Dragane Ćećez- Iljukić.

 

Zašto je Filološka gimnazija specijalna škola i zašto se njeni učenici nazivaju obdarenima?

,, Škola je, zapravo, škola od posebnog nacionalnog interesa Republike Srbije, zato što u nju dolaze učenici koji su posebno nadareni za filološke nauke, a od pre dve godine i za scenske audio-vizuelne umetnosti. To su učenici koji su posebno okrenuti, zapravo, humanističkim naukama, ali kada završe gimnaziju ne odlaze samo na humanističke nauke.“

 

Kao bivši profesor ove gimnazije, da li po Vašem mišljenju učenici, koji pohađaju ovu gimnaziju, izlaze sa odličnim znanjem kako jezika tako i opšteg znanja?

,, Da, mislim da izlaze sa odličnim znanjem iz naše gimnazije. Naravno mnogo zavisi od lične motivacije i afiniteta, sigurno da na njih utičemo i mi kao profesori, ali mislim da zaista izlaze sa izuzetnim znanjima i oni postanu svesni toga na prvoj godini fakulteta kada vide sa koliko jednostavnosti prođu kroz prvu godinu fakulteta. Mnogo su brže adaptirani i mnogo lakše uočavaju odredjene stvari, a sa druge strane vidi se ta priprema kroz koju su prošli četiri godine, jer to ostavi i dobar trag na njima, tako da mnogo jednostavnije ulaze u višeobrazovne sisteme.

 

S‘ obzirom da je lokacija škole u blizini migranata, da li postoje neki problemi sa njima?

,, U principu i hvala Bogu nema problema, ali ja o tome izuzetno vodim računa. Mup Savskog venca izuzetno saradjuje sa nama. Mi imamo organizovanu ekipu ljudi koja svakodnevno, nekoliko puta dnevno, obilazi ne samo školsko dvorište i školsku zgradu nego i ulicu, dakle, mi smo im na oku nevidljivo, tako da dosada stvarno nije bilo ozbiljnih problema. Deca umeju da se plaše, ali unutar ograda škole vlada školski svet i školski sistem, tako da smo za sada stvarno zaštićeni i nadam se da će tako i ostati.

 

Mislite li da je nepravda da učenik iz unutrašnjosti ima bolji uspeh nego učenik iz Filološke gimnazije u kojoj je kriterijum viši?

,, Pa ne znam šta bih rekla o tome osim da imamo i mi učenike iz unutrašnjosti koji borave u Filološkoj gimnaziji i pokazuju se kao izuzetni đaci, zato što su oni došli u Beograd, u Filološku, da uče i vrlo su predani i odgovorni učenici, a naša deca, koja su ovde, su malo razmaženija i treba im malo više vremena da te radne navike negde pokažu, ali pokažu ih zaista do kraja. Retki su oni koji ostanu lenjivci i do maturanata, dakle proradi ipak ta odgovornost u njima i jedni na druge utiču. Kriterijumi u Filološkoj gimnaziji su zaista visoki i standardi su zaista visoki i našim učenicima nije jednostavno, a sada da govorimo o pravdi ili nepravdi, zašto je to tako ili nije,  trebalo bi nam malo više vremena. 

 

  1. godine je učenik Filološke gimnazije uhapšen na protestima. Kakva je bila Vaša reakcija na organizovani skup učenika za njegovo puštanje?

,, Ja sam podržala taj skup. Sticajem okolnosti znam da taj učenik nije bio odgovoran za neke stvari, ali se našao u masi onih koji su napravili ono što nekima nije odgovaralo i onda je on bio etiketiran kao neko ko predstavlja opasnost. Ja uvek ustajem uz mladost, uvek ustajem uz svoje učenike, vremena nisu tako jednostavna, ali on nije bio odgovoran za sve što su rekli da je uradio i to je ono što znam.

 

Da li mislite da je Filološka gimnazija popularna kod osnovaca?

,, Jeste kod onih koji hoće da uče i kod onih koji znaju da mogu da dobiju znanje, a kod onih koji bi da se provuku nije.

 

Ponovo je porastao broj zaraženih. Kako će Filološka gimnazija funkcionisati u odnosu na trenutnu zdravstvenu situaciju? Da li će biti online nastave?

,, Prema najavama škola bi trebalo regularno da počne da radi. Od prvog septembra časovi će biti 45 minuta, ali uz sve epidemiološke važeće mere, dakle uz nošenje maski. Pravimo i plan B u slučaju da se pređe na kombinovanu nastavu ili, ne daj Bože, na onlajn. Pokušavamo da se ponašamo, tako da omogućimo đacima da se vrate u školu, zato što mislim da su posledice već dalekosežne i da će obrazovanje biti najveća kolateralna šteta ove pandemije.   

 

I za kraj…Zašto učenici treba da upišu Filološku gimnaziju?

,, Zato što mislim da mogu ovde mnogo da dobiju i zato što mislim da se o njima ovde posebno vodi računa. Z-ato što su oni u centru.

Autor: Nevena Kalezić

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *