Anksioznost – strah koji parališe

Društvo

Svakodnevni stresovi mogu negativno da utiču na psihičko zdravlje. Mnogo gore nam postaje onda kada ne znamo da se nosimo sa nekom situacijom, pa se zatvaramo i remetimo naš duhovni mir.

 

Suočite se sa problemom!

Osobe koje pate od anksioznosti, obično imaj strah od osuđivanja, napad panike, strah od promena, strah da će se desiti nešto loše, osećaj blage samoće i depresije. Kako bi se savladale negativne emocije, potrebno je strah usmeriti. Prvo jasno moramo definisati šta je to što nas plaši? Da li je strah opravdan ili se radi o našem preuveličavanju. Objasnite sebi da unutrašnji glas koji vam govori da je sve crno i da nema nade – nije produkt zdravog razuma ili nekakvo tajanstveno proročanstvo, već čista fikcija! Ponovite sto puta: “Ne mogu biti sigurna da će stvari završiti loše, naprotiv – veliki su izgledi da će sve biti dobro!”

 

Muzika v.s. anksioznost 

Stručnjaci tvrde da muzika može pomoći, ali i odmoći u slučaju anksioznosti. Slušanje klasične muzike doprinosi normalizaciji vitalnih funkcija, bistri misli, popravlja raspoloženje i opušta telo, ublažavajući tako disajne tegobe i spazam mišića. Slušanje harfe doprinosi trezvenom razmišljanju i pomaže u suzbijanju briga, dok džez jača samopouzdanje, pospešuje socijalne veštine i smanjuje strah od osude, ismevanja i odbacivanja okoline. 

 

Osim što morate ojačati samopouzdanje, da biste pobedili anksioznost, neophodno je da se pravilno hranite i budete fizički aktivni. Zato pazite šta jedete i pijete. Uzimajte orašaste plodove, voće, povrće, žitarice, integralnu testeninu, belo meso, morske plodove, ceđene sokove, čaj od valerijane, nane i majčine dušice, a izbegavajte mesne prerađevine, prezrele sireve, proizvode od belog brašna, grickalice, kafu, energetska i alkoholna pića, jer pojačavaju uznemirenost, mišićnu napetost i stomačne probleme.

 

Autor: Isidora Ignjatović

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *