Šta je potrebno za zdravo srce?

Lepota i zdravlje

Pre nego što krenemo da ulazimo u temu, bitne stavke, koje se moraju naglasiti na početku  su želja i disciplina. Potrebna nam je želja da se promene životne navike i disciplina da bi ta  želja došla do cilja.  

Za zdravo srce, potreban je zdrav stil života. To podrazumeva unošenje namirnica koje  ,,prijaju“ srcu, zatim minimum 150 minuta fizičke aktivnosti (pešačenje, livanje, vožnja  biciklom…). Prestajanje sa upražnjavanjem loših navika, pušenje je stavka broj jedan. Treba  obratiti pažnju na telesnu težinu, jer svaki kilogram viška je opterećenje za srce i seo  organizam. I možda jedna od najtežih stavki, regulisanje stresa, jer stres je veliki neprijatelj  srca i celog organizma, možete naučiti razne tehnike disanja i opuštanja koje će Vam pomoći  da regulišete nivo stresa. Zatim, treba biti društveno aktivan i informisan. Uvek budite u  toku, učite, istražujte, podelite svoje ideje i stavove o kvalitetnijem životu sa drugima,  razmena mišljenja je uvek bitna.  

Ishrana za zdravo srce 

Možemo reći da se o ishrani treba više porazgovarati. Ishrana za zdravo srce je jedan od  najbitnijih faktora do postizanja ovog našeg cilja. Postoje razne stručne ishrane, kada je srce  u pitanju, ali svima im je zajedničko jedno, a to je da u svima postoji dominantan uticaj  ishrane na biljnoj osnovi. 

Ovaj vid ishrane podrazumeva konzumiranje samo ili većim brojem hrane biljnog porekla.  Mišljenja o ovoj ishrani su podeljena, neki misle da je ona veganska, a neki smatraju da se u  sklopu nje unose voće, povrće, integralne žitarice, orašasti plodovi i mahunarke, a da se  ponekad može konzumirati meso, riba ili mlečni proizvodi. 

Ishrana kao što je ova donosi mnoge dobrobiti organizmu – regulisanje i održavanje telesne  težine, snižavanje krvnog pritiska i holesterola, regulisanje nivoa šećera u krvi… 

Kako početi sa ovom dijetom? 

Potrebno je upoznati se sa sadržajem, videti koje namirnice treba da se konzumiraju, a koje  treba izbegavati. Takođe, morate malo eksperimentisali kako bi ste pronašli odgovarajuću  dijetu za Vas. Jer, ako želite trajne rezultate, to više neće biti dijeta, to će postati vaš novi stil  života, koji će svakoga dana činiti da se osećate bolje. 

Preporučena hrana 

Voće – bobice, limun, banane, jabuke, avokado, dinje i drugo sezonsko voće.  

Povrće – Ovakav vid ishrane sadrži obilje povrća – brokoli, kelj, cvekla, karfiol, šargarepe,  paradajz, tikvice… 

Korenasto povrće je dobar izvor ugljenih hidrata i vitamina, kao npr. Batata, krompir, repa,  rotkva… 

Mahunarke – One su odličan izvor vlakana i biljnih proteina – leblebije, sočivo, pasulj,  grašak… 

Semenke – Semenke su riznica različitih hranjivih sastojaka, možete ih staviti u salatu,  posuti preko variva ili staviti u supu – Golica, čija seme, konoplja, lan… 

Orašasti plodovi – Odličan izvor biljnih proteina i vitamina – brazilski orah, indijski orah,  lešnik, pistaći, badem… 

Zdrave masti – Od vitalnog je značaja da se konzumiraju polinezasićene i mononezasićene  masti, kao i omega-3 masne kiseline – avokado, orašasti plodovi, čija semenke, maslinovo ulje,  seme konoplje, seme lana, ulje od repice, ulje od uljane repice.  

Žitarice – Odličan su izvor vlakana i pomažu u održavanju stabilnog šećera. Takođe sadrže  esencijalne minerale, kao što su magnezijum, bakar i selen – Braon pirinač, ovas, heljda, kinoa,  integralni beskvasni hleb, raž, ječam, kus-kus.  

Mleko na biljnoj bazi – Ako želite da smanjite unos mleka, uvek u prodavnicama možete  potražiti nezaslađena mleka biljnog porekla – bademovo mleko, kokosovo mleko, ovseno  mleko, pirinčano mleko… 

Hrana koju treba izbegavati – smanjivanje ili uklanjanje životinjskih proizvoda ne znači  automatski da je biljna ishrana zdrava. Takođe je od vitalnog značaja da smanjite ili izbegnete  nezdravu hranu – Industrijski prerađena hrana, slatka hrana (kolači, peciva…), tečna slatka  hrana (gazirani i voćni sokovi, alkoholna pića) 

Ukoliko koristite vegetarijanske alternative različitih jela (npr. vegetarijanska pljeskavica)  obratite pažnju na etiketu: veganske i vegetarijanske alternative koje mogu da sadrže puno soli,  šećera, masnoća… 

Mi sami utičemo na deo kvaliteta našeg života. Birajući dobre namernice mi brinemo  o sebi i svom zdravlju. Okretanjem zdravim navikama, činimo nešto dobro za sebe  gde možemo uticati na to da se naši zdravstveni problemi mogu znatno regulisati.  Zdravo srce je naš izbor.

Autor: Marija Mami

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *