Šta znači biti “riba“, a šta “frajer“?

Društvo

“Riba“ i „frajer“ su izrazi iz žargonskog jezika koji koriste mladi. Nazivi su se vremenom e menjali, ali nikada nisu promenili svoju suštinu: uvek je postojao način rodne kategorizacije. 

Na početku je biti „frajer“ bila vrsta priznanja koju je jedan muškarac dobijao od svojih prijatelja i poznanika. Kada je u pitanju ženski rod, nazivi koji su se za žene koristili (medju njima i reč „riba“) su uvek predstavljali njeno pretvaranje u objekat više ili manje seksualne prirode. 

Danas su ovi izrazi postali deo svakodnevnog govora, ali i dalje ima dosta prostora za diskusiju o njima. Da bih ovo proverila, sprovela sam mini anketu, da bih pokušala da ustanovim kako ljudi vide “ribu“, a kako “frajera“, odnosno, koliko su za i protiv ovakve klasifikacije.

 

Čak i kada se ne slažu, ljudi se ipak slažu u viđenju „ribe“ i „frajera“. Postoji određeni koncenzus kod ljudi u vezi upotrebe ovih izraza, neki ih koriste rado, neki nerado, neki nisu sigurni u njihovo značenje. 

 

Za one koji u ovome ne vide ništa ružno, riba je atraktivna, lepa devojka, uspešna (poseduje statusne simbole poput kola ili nakita, novac, stan…), uvek u društvu muškaraca koje zasenjuje svojim izgledom i karakterom, koketna… devojka kod koje je uočljiv lep fizički izgled.

Frajer je zgodan mladić, primamljivog fizičkog izgleda, džentlmen, dečko koji zna da pridje devojci, neko ko gleda tudje kvalitete, ali takodje poseduje dosta svojih…

 

Riba – zgodna devojka, vrsta trofeja, seksualni objekat, plen, lepog lica i primamljivog fizičkog izgleda, atraktivna, bez odredjenog karaktera. Intelektualne osobine se kod takve osobe stavljaju u drugi plan. 

Frajer- lep, zgodan mladic, nametljiv, uvek ima dosta devojaka oko sebe, zna kako da flertuje, ima dobar auto, novac, stav, mačo men…

 

Zanimljivo je da je upravo ovakvo vidjenje rodova izuzetno pohvalno u Latinskoj Americi, gde su „macho“ i „mamacita“ zapravo veliki komplimenti!

 

Ima i onih koji posebno oduševljeni ovakvim vokabularom, ali isti koriste, ako baš moraju, kada se za to ukaže potreba.

Ako ih pitate, reći će vam da je to žargonska glupost, te da su to nepotrebni izrazi, ali ih takodje vezuju za atraktivan fizički izgled. Mnogi medju njima će takodje ovakvu reč upotrebiti upravo da imenuju idealan izgled ili stav.

 

Interesantno je, nakon ovog mini-istraživanja shvatiti koliko zapravo ljudi koriste ove izraze, bez posebne pažnje na njihovo značenje. Materijalna korist, posedovanje statusnih simbola, fizički izgled i slično, postaju vrline, pa i prave životne vrednosti i prihvataju se kao takve. Tako su i objekat i onaj koji isti poseduje, postali modeli izražavanja današnjice.

Autor: Marija Mamić

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *