Tečnost koja život znači – Voda – da li je pijemo ispravno i u dovoljnim količinama

Lepota i zdravlje

Često čujemo da je unos tečnosti jako bitan za naš organizam, ali da li znamo koliko je vode našem telu potrebno i kako se ona pravilo unosi?

Sveto pravilo – dve čaše vode na svaku šoljicu kafe ili čašu alkoholnog pića. Ne dozvolite da vaš organizam dehidrira jer to može izazvati mnoge tegobe, pa i kolabiranje organizma!

Naše telo se sastoji 60% od vode i to upravo govori koliko je unos tečnosti bitan. Ona čisti naše telo od nakupljenih štetnih toksina i svojevrstan je pomagač u jačanju imuniteta.

Koja je to količina vode koju treba uneti u toku jednog dana?

Kad se postavi ovo pitanje, mišljenja i među stručnjacima su često različita. Ono što se najčešće pojavljuje jeste količina od 2l do 2,5l vode na dan što je nekih 8 prosečnih čaša. Svakako ova količina varira u vezi sa individualnim potrebama jedne osobe i njenog organizma. Često se kao merilo uzima telesna masa osobe, a najbolje se osloniti na prirodni čovekov osećaj žeđi.

Kako i kada treba unositi vodu?

Ono što je glavno jeste da se voda ne pije „na iskap“. Vodu treba piti laganim, malim gutljajima uz česte pauze disanja tzv. pijuckanje. Ako odjednom unesete veliku količinu tečnosti ona će samo proći kroz vaše telo, neće mu dati ono što mu je potrebno.

Drugo „pravilo“ pri unošenu tečnosti u organizam jeste – sedite dok pijete vodu! Da bi voda „stigla“ tamo gde je to potrebno telo treba da bude u sedećem položaju.

Nešto što ste verovatno često skušali jeste da ne unosite veću količinu vode pre ili nakon obroka. To ima i svoje logično objašnjenje – kada unosite ili ste uneli hranu, treba ostaviti i dovoljno „prostora“ za procese varenja. Zato je najbolje da to budu manje količine tečnosti dok se proces varenja ne završi.

Kako da znate da je vašem telu potrebna voda?

Kao što je već naglašeno – najbolje se osloniti da čovekov usađen osećaj žeđi. Ali postoje i neke pojave u našem organizmu koje nam šalju alarm da je našem organizmu potrebna voda. 

Boja urina –ukoliko je urin tamnožut vašem telu je potrebno više tečnosti.

Koža- suva koža, posebno isušene usne, mogu, takođe, poslati poruku da naše telo nije dovoljno hidrirano.

Glavobolja- česta je pojava usled dehidratacije organizma.

Autor: Ljupka Cvijić

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *