Šta jedete utiče na to koliko dobro spavate

Lepota i zdravlje

Prema nekim istraživanjima, 2020. godina je godina u kojoj se najmanje spavalo. Neki ljudi pate od nesanice povezane sa stresom zbog pandemije koronavirusa i promena školskog i radnog rasporeda.

Stručnjaci za spavanje preporučuju ljudima da redovno vežbaju, smanje upotrebu mobilnih telfona, upotrebu društvenih mreža i uspostave noćnu rutinu koja će im pomoći da utonu u san lakše.

Istraživanja pokazuju da ono što jedete može uticati na to koliko dobro spavate, a načini spavanja mogu uticati na hranu koju odaberete. Kada jedete hranu koja sadrži mnogo šećera, prerađenih ugljenih hidrata i zasićenih masti, neke su od stvari koje mogu poremetiti vaš san. Međutim, ako jedete više biljaka, vlakana, maslinovog ulja i hrane bogate nezasićenim mastima, poput orašastih plodova, ribe i avokada, sigurno će vam pomoći da mirnije spavate.

Jedna od nutricionistkinja provela je godine proučavajući vezu između ishrane i sna. Njeno istraživanje pokazalo je da je bolje da se usredsredite na ukupan kvalitet vaše ishrane, a ne na odabir određene hrane koja će vam pomoći da spavate.

Naučnici su otkrili da su zdrave odrasle osobe koje su spavale manje od pet sati noću unosile više kalorija i grickale češće tokom dana zbog fizioloških promena koje ih podstiču da jedu nezdravu hranu.

Istraživači su otkrili da jedenje „složenih“ ugljenih hidrata koji sadrže vlakna pruža stabilniji nivo šećera u krvi koji vam može pomoći da brže zaspite i da vam pomogne da utonete u dubok, regenerišući san. Međutim, kada ljudi jedu jednostavne ugljene hidrate – poput belog hleba i testenine – češće se bude tokom noći.

Mediteranska dijeta je jedan primer načina ishrane koji može biti optimalan za bolji san. Dijeta naglašava povrće, voće, orašaste plodove, integralne žitarice, morske plodove, živinu, jogurt, začinsko bilje i maslinovo ulje.

Istraživanje je pokazalo da su zdrava ishrana i zdrav san neophodni za nečije celokupno zdravlje. Poboljšanje jednog može vam pomoći da poboljšate drugo i stvorite pozitivan ciklus u kojem jedno pomaže drugom.

Autor: Milica Stanković

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *