Da li se isplati vršiti dostavu hrane?

Biznis

U SAD-u postoji verovanje, nazovite to velikim mitom, da će aplikacije za dostavu hrane, jednog dana postati veoma efikasne i da će svi naručivati hranu, a niko više kuvati.

Ideja koja stoji iza usluga dostave hrane je da Amerikanci mogu naručiti hranu, a kuhinje će proizvoditi savršeno pripremljena i upakovana jela koja bez problema predaju kuririma za dostavu putem aplikacija. I teorija se nastavlja – kuriri tada bez ikakvih poteškoća voze do određenih lokacija, kilometrima i kilometrima daleko.

Ali službe za dostavu hrane u SAD vode neefikasnu bitku. Internet usluge koje funkcionišu u stvarnom svetu ne mogu biti savršeno efikasne jer uključuju ljude. Postoje milion nepredvidivih koraka od trenutka kada kliknete za naručivanje do trenutka isporuke na vaš kućni prag.

Mit o budućem efikasnom sistemu naterao je mnoge da veruju da su obroci koje su isporučivale ove kompanije količinski male i da nemaju nikakve posledice po samo narčivanje. Kompanije koje stoje iza ovih službi vrše pritisak jer imaju novac i pristalice su  verovanja da će na kraju uspeti svuda, u nadi da će izbiti na globalno tržište.

Moglo bi se učiniti efikasnijim i manje opterećujućim za ljude koji su na vrhu, ali uvek će imati posledice po radnike, kupce, mala preduzeća, saobraćaj, životnu sredinu i još mnogo toga.

Pored toga jedna od američkih kompanija otkrila je da, iako kompanija brzo raste, posebno tokom pandemije, uglavnom je ovkav vid dostavljanja hrane neisplativ. Tokom većeg dela svog postojanja, troškovi kompanije za svaku isporuku u proseku su premašili prodaju koju je svaka porudžbina generisala.

Međutim, ovo nije jedini slučaj. Sve američke kompanije za dostavu hrane uglavnom su izgubile novac, čak i u vreme kada ljudi naručuju veću količinu hrane na kućnu adresu.

Jedno od verovanja jeste da praktične usluge dostave hrane više treba da nalikuju drugim restoranima koji dostavljaju sopstvenu hranu, ili industrijskim kuhinjama koje proizvode obroke samo za dostavu.

Autor: Milica Stanković

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *