Trojstvo ključnih vitamina u prevenciji protiv korona virusa

Lepota i zdravlje

Ovih dana više nego inače slušamo o tome da treba da brinemo o svom organizmu i da čuvamo svoj imunitet.

Šta je imunitet?

Jednostavno rečeno – imunološki sistem organizma su umrežene reakcije tela na određene pojave. Na imuni sistem možemo uticati mi sami, i pozitivno i negativno. Ovaj drugi, negativni uticaj, obično je poznat. Svi znamo da treba da izbegnemo stres koliko je moguće, da imamo kvalitetan san, odmor, kao i umerenu i redovnu fizičku aktivnost.

Ali kako da unapredimo odbrambeni mehanizam svog organizma?

Vitaminima!

 

Većina vitamina se već nalazi u našem telu. Ali postoje i oni koje naše telo ne proizvodi ili proizvodi u manjoj meri. Takve vitamine možemo uneti isključivo putem ishrane.

Koji vitamini su posebno delotvorni u borbi protiv COVIDA-19, ali i drugih virusa?

 

  • Vitamin D

Jedan od nepravedno zapostavljenih vitamina kada se govori o našem imunom sistemu. To će se svakako promeniti posle ove pošasti koja nas je zadesila. Sigurno ste ovih dana sa neke strane čuli da je ovaj vitamin izuzetno dobar u prevenciji i u samoj borbi protiv Korona virusa.

Zašto je to tako?

Vitamin D pripada grupi vitamina koji su odgovorni za povećanje apsorpcije kalcijuma, magnezijuma i fosfata u crevima. Kod ljudi, najvažnija jedinjenja u ovoj grupi jesu vitamin D3 i vitamin D2.

Vitamin D zove se još i „vitamin Sunca“ jer je prirodni izvor ovog vitamina hemijska reakcija koja se pokreće u epidermusu kože usled izlaganja Sunčevim zracima. Takođe se D3 i D2 mogu dobiti i putem ishrane ili korišćenjem suplemenata.

Koje namirnice sadrže vitamin D?

Na prvom mestu to su riba i punomasni mlečni proizvodi.

Pored njih, tu su i nikako manje značajni – sojino mleko, goveđa jetra, riblje ulje, jaja, maslac,…

Zanimljivo je da vitamin D možemo dobiti i putem drugih namirnica koje su bile izložene sunčevima zracima kao što su npr. šampinjoni koji su dobro osunčani.

 

  • Vitamin C

O ovom vitaminu za razliku od prethodnog znamo dosta. Ili samo tako mislimo? Ono što smo oduvek slušali jeste da citrusi daju našem organizmu ovaj vitamin u najvećim količinama. To je daleko od netačne informacije, ali je informacija koja je precenjena.

Vitamina C više nego u opštepoznatom limunu ima u: paprikama, brokoliju, brusnicama, jagodama, kelju, prokelju, karfiolu,…

Dovoljna količina ovog vitamina u organizmu omogućava apsorpciju gvožđa, čuva imuni sistem i smanjuje rizik od nastanka srčanih bolesti.

 

  • Cink

Cink  je takođe neophodan deo slagalice koja gradi imunološki sistem čoveka. Pored jako bitne uloge očuvanja imuniteta ovaj element neophodan je i za normalan rast i razvoj, kognitivne funkcije, očuvanje plodnosti, zarastanje rana.

Cink, takođe, dopsinosi očuvanju zdravlja kože, kose, noktiju.

Gde se može naći ovaj element: jaja, govedina, crni pasulj, sočivo, soja, koštunjavo voće (bademi, lešnici, indijski orah, kikiriki)

 

Autor: Ljupka Cvijić

 

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *