Zašto je kvalitetan san važan?

Društvo

Potreba za snom je jedna od osnovnih, pored one za vazduhom, vodom i hranom.

San nam je neophodan uvek a posebno je značajno da se održi i u ovo vreme, dok je na snazi globalni virus. Vreme koje provedemo spavajući odražava se na kvalitet našeg života, pre svega na dnevnom nivou ali su posledice i dugoročne. I kako je izmenjen način na koji radimo, krećemo se, provodimo slobodno vreme pa čak i način na koji dišemo, važno je da postoji barem neka konstanta koja bi održala stabilnost.

Najpre, naučnici tvrde da bi trebalo da legnemo i potrudimo se da zaspimo između 21h i 22h jer na taj način telo eliminiše toksične hemikalije iz imunološkog sastava. Zatim, između 22h i 01h posle ponoći se jetra regeneriše, oslobađajući se otrova. Koštana srž u periodu od 00h i 04h posle ponoći proizvodi krv. Između 03h i 05h pluća se obnavljaju, a od 05h do 07h debelo crevo se oslobađa štetnih materija i obnavlja se. Jutro je rezervisano za vitamine, minerale i hranjive materije koje se upijaju u probavnom traktu. To je, upravo, vreme kada bi trebalo doručkovati. Naučnici koji su se bavili ovim fenomenom su se složili u tome da je veoma važno da se do deset časova uveče čvrsto zaspi i dozvoli telu i mozgu da obavljaju svoje funkcije na kvalitetan način.

Spavanje kojem smo se naučili od kada smo rođeni vremenom se menjalo, u zavisnosti od našeg tempa i načina života. Promena je znatno vidljiva kod adolescenata i stanovništva koje je radno aktivno, međutim i tada se sati (ne)spavanja broje. Posledice možda nećemo uočiti odmah, jer naše telo uspeva da se prilagodi ali će svi procesi koje smo prekinuli ostaviti uticaja na kvalitet našeg celokupnog života.

Da li bismo bili spremni da sebi priuštimo kvalitetan san i zato isprobamo gore navedeni režim?

 

Autor: Ana Damnjanović

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *