Pošto su ljudi primorani da rade od kuće i drže se podalje od drugih, pandemija koronavirusa naterala nas je da se još više oslonimo na tehnologiju. Dok se ostatak svetske ekonomije trudi da izdrži udar, poslovanje u najvećim tehnološkim kompanijama napreduje.
Znamo da se bioskopi zatvaraju, a ljudi ostaju kod kuće, Netflix i YouTube dobijaju novu publiku. Preuzimanje aplikacije Netflix skočilo je 66% u Italiji, 35% u Španiji, a što je najzanimljivije, povećalo se za 9% i u SAD-u, gde je Netflix već bio popularan.
Kompanije koje posluju u sferi komunikacija takođe beleže rast kupaca. Usluge održavanja važnih sastanaka koje možemo koristiti u aplikaciji Zoom sada su postale neophodne, a glasovni pozivi preko WhatsApp-a, koji je u vlasništvu Facebook-a, udvostručile se obim.
Ono što je interesantno jeste da uprkos ovako teškoj situaciji, najveće tehnološke kompanije će iz ove krize izaći još veće i još jače.
Kada se svet i ekonomija oporave, kompanije mogu izvući korist iz promena u potrošačkim kupovnim navikama. Amazon se već godinama takmiči sa maloprodajnim lancima, ali kupci koji sada ne žele da odu u prodavnicu, naručuju sve proizvode online.
Što više ljudi je isproba ovaj način kupovine, to je veća verovatnoća da će trajno odlučiti da kupuju sve proizvode online i da više nikada ne odu u prodavnicu. Tako se i Srbiji pojavio niz aplikacija koji je omogućio potrošačima da više nikada ne odu u prodavnicu. Ostaje samo da vidimo da li ćemo od sada naručivati proizvode online ili ćemo se ipak usuditi da odemo do prodavnice.
Uprkos ovakvim informacijama, ovo neće osloboditi velike kompanije brige. Akcije Apple-a, Microsoft-a, Amazon-a, Facebook-a i Google kompanije Alphabet izgubile su zajedno više od jednog biliona dolara na tržišnoj vrednosti kada se trgovalo na rekordnom nivou. Globalna tehnološka industrija vredna 3,9 biliona dolara zaista će pretrpeti velike gubitke ove godine, ali tačan ekonomski gubitak neće biti objavljen.
Autor: Milica Stanković