Žene – nova target grupa prodavcima alkohola

Društvo

Mnogi stereotipi vezani za dečake i devojčice, kao što je na primer roze boja za devojčice, a plava za dečake, veoma su poznati kao mamac, odnosno za privlačenje pažnje u periodu plasiranja proizvoda na tržište. Studija, sprovedena u SAD – u, 2018. godine pokazala je da ako bi se neki proizvod plasirao pod nazivom „samo za žene“, one bi bile spremne da plate 13% više za sasvim istu robu kao i suprotan pol.

Industrija alkohola poslednjih godina žestoko cilja žene svojom marketing strategijom i percepcijom proizvoda. Naime, oni plasiraju svoje proivode u vidu koktela obojenih nežnim bojama, a na tržište su plasirali i takozvano „Žensko pivo“(Chick’s beer) sa manje kalorija. Marketing stručnjaci govore da je svrha svega toga percepcija proizvoda, tj. povezivanje pijenja sa onim što žene traže, a to su: opuštenost, prijateljstvo i osnaživanje. Trgovci ne sudeluju u ovoj strategiji da što više nateraju žene da kupe i piju alkohol.

Oragizacije za prevenciju zloupotrebe alkohola, zdravstvena organizacija i mediji zabeležili su porast kupovine alkoholnih pića od strane žena, koje na žalost, prati i povećanje smrtnih slučajeva prouzrokovanih alkoholom. Međutim, izgleda da ovakvi podaci nimalo ne uznemiravaju kreatore ovakvih propagandi.

Postoje nesumnivi dokazi da je marketing usmeren ka ženama bio uspešan. Studija iz 2016. objavljena u medicinskom časopisu otkrila je da žene piju istom brzinom kao i muškarci. Pokrenuta je i inicijativa stranih medija pod nazivom #Don’tPinkMyDrink, kojoj je cilj da razotkrije i ukaže ženama na nesvesnu opasnost medija i loših marketinških kampanji. U to spadaju i: roze etikete, roze boja pića, sladunjave arome, pa čak i Džejn – ženska verzija Džonija Vokera. Rodni marketing ostaje zasigurno ukorenjen u temelje naših života i to je ono što se mora promeniti, baš zbog toga se u pojedinim zemljama razmišlja o ukidanju reklama o alkoholu sa televizija, pa čak i online.

Autor: Milica Stanković

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *