Eminem slavi 48. rođendan

Showbiznis

Planetarna rep ikona Eminem, koji danas proslavlja svoj četrdeset osmi rođendan, odrastao je u siromaštvu, a sa svima koji su ga ponižavali obračunavao se u pesmama punim prostota, mržnje, nasilja, seksa i droge. Uspeo je da postane prvi mejnstrim belac koji se probio u vodama hip-hopa i od siromaštva i bede u kojem je živeo, napravio je čudo i postao superstar. 

Eminem je tokom dve decenije karijere prodao gotovo 180 miliona ploča, osvojio 15 Gremija i jednog Oskara, za pesmu u poluautobiografskom filmu “Osam milja”, i bio proglašen za Kralja hip hopa u časopisu “Rolling Stone”, u kojem su ga svrstali među 100 najvećih muzičara svih vremena. Danas važi za jednog od najprodavanijih i najnagrađivanijih umetnika svih vremena.

Kad se uzmu u obzir okolnosti u kojima je odrastao, jasno je zašto je Eminem imao potrebu da se ogorčeno obračuna s mnogima u svom životu. Otac ga je napustio kad mu je bilo samo nekoliko meseci i pokušao s njim da stupi u kontakt tek kad se proslavio, a privremeno ga je ostavila i majka Debi koja ga je rodila kad joj je bilo 17 godina.

Ona se vratila po sina, ali nije imala bogzna šta da mu ponudi – osim što je bila zavisnica od alkohola i tableta, patila je i od Minhauzenovog sindroma preko posrednika, poremećaja koji se izražava u patološkoj potrebi da blisku osobu učiniš bolesnom kako bi je onda lečio.

Tako da ne samo da je mali Maršal odrastao u oskudici u Detroitu, u koji su se doselili nakon potucanja od rođaka do rođaka, u radničkoj četvrti gde su bili jedna od samo tri bele porodice, nego je morao i da trpi ispade ne uvek uračunljive majke i od nje štiti mnogo mlađeg polubrata Nejta. Nezadovoljna time kako ju je prikazao u svojim zajedljivim stihovima, Debi je posle tužila sina jer je u pesmi “My Name Is” izjavio “Majka se drogira više od mene”, ali ipak je odustala od tužbe shvativši valjda da za nju nema baš osnove, a on joj se, ponovo u stihovima, izvinio tek 2014. u numeri “Headlights”.

Eminemov globalni uspeh i priznati radovi smatraju se za raspad rasne barijere i početak prihvatanja belih repera u popularnoj muzici. Iako ga je veliki deo prestupnog rada tokom početka 2000-ih napravio izuzetno kontroverznim, postao je reprezentacija američke potlačene klase i održavao je nemir generacije Y. Inspirisao je mnoge umetnike raznih žanrova i često je citiran kao jedan od najvećih repera svih vremena.

Izvor: nova.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *