Uticaj digitalnih tehnologija na online konferencije u doba krize

Biznis

Najveća svetska kriza ikada, desila se. Šta sada, kako zadržati svoj položaj, a još važnije, kako naprevdovati? Koliko je veliki udarac zadala pandemija našem svakodnevnom načinu života, možemo videti kroz mnoge promene, ali da li se na iste možemo navići? Predviđanje budućnosti uvek je bilo popularno, ali često neuspešno. Međutim, da li smo mogli da pretpostavimo da će nam tako nagle promene, u vidu nužne upotrebe digitalnih tehnologija u svakodnevnom životu, zaista biti toliko stresne? U prvih sedam dana proglašenja pandemije broj pretrage na Google poput “Marketing During Coronavirus” i slični povećani su čak za 300%. Vlasnici biznisa kako širom sveta, tako i u našem regionu, tragali su za odgovorima koji su se menjali gotovo iz sata u sat. Svaka nova informacija je povećavala neizvesnost i uticaj na svetsku ekonomiju, trgovinske lance snabdevanja, zahteve tržišta. Za sve donosioce odluka i poslovne ljude situacija je postala nepodnošljiva. Na žalost za mnoge ona je i dalje takva.

Šta je problem?

Način na koji radimo, na koji se družimo, volimo, provodimo dane, kupujemo i čitamo se promenio. Još uvek nismo svesni prednosti koje nam digitalin svet u ovom trenutku i u ovoj meri pruža. One nisu ništa drugo do primena digitalnih tehnologija u životu i poslovanju radi povećanja efikasnosti, poboljšanja kvaliteta i pojeftinjenja procesa rada.

Ako pogledamo koliko je samo konferencija, kurseva ili radionice otkazano tokom meseca marta do daljnjeg shvatićemo koliko se ljudi još uvek nisu navikli na savremene tehnologije. Sa druge strane koliko je takvih neplaniranih konferencija održano? Tokom vremena izolacije svim starosnim grupama i dobima pružena je prilika da budu deo kako nacionalnih tako i internacionalnih konferencija na teme koje zanimanju lično njih i to uz pomoć samo jednog klika! Broj ovih konferencija u poslednja 3 meseca povećao se višestruko. Dobija se utisak da ljudi do sada nisu znali kakve im to mogućnosti pruža digitalna tehnologija. Pokazalo se da su sam rad i interakcija na tim konferencijama podignuti na viši nivo, kao i sam broj učesnika na istim. Produktivnost i rezultati bili su mnogo bolji nego inače, jer sve je lakše i ugodnije iz topline svog doma, gde možete sami da kreirate svoje vreme i prilagođavate navike.

Šta dalje?

Pandemija virusa Covid-19 otvorila je stranicu punu sličnih pitanja „kako će naš život dalje izgledati?“. Od praćenja, privatnosti, dokumenata i novca sve do aplikacija, učenja na daljinu i komunikacije uopšte, započinju se razgovori o početku nečega drugačijeg i novog, ali i ubrzavanja starog (a dobrog). Zatim sledi pitanje ‘šta učiniti?’, ‘kako odgovoriti?’, ‘kako treba da izgleda digitalni sadržaj u doba krize kao što je ova?’ zavisi od toga kako je Covid-19 uticao na vaše poslovanje.

Sve ovo zahtevalo je razna mišljenja, skupine ljudi koji o tome žele da slušaju i stručnjake koji o tome imaju šta da kažu. U takvim trenucima, kada ljudi traže odgovore i pomoć, online konferencije i panel-diskusije u online obliku, omogućile su svima da dobiju svoje odgovore, čuju nešto novo i time bar na kratno skrenu misli od celokupne sitacije u stvarnom svetu. Pošto niko na planeti nije bio pripremljen na ovakav, pandemični scenario, podjednako iznenađena i zatečena je bila i “struka” iz oblasti digitalnog sveta. Zatečeni da, ali ne i bez pravog odgovora i rešenja. Naravno, svi oni “digitalci” čije se mišljenje uvažava u ovom svetu saglasni su u jednom – aktivna komunikacija sa klijentima/kupcima/korisnicima tokom trajanja epidemije je neophodnost. Pružanje zanimljivog i poučnog sadržaja, obrađivanje aktuelnih tema i problema su ’osobine’ za kojima svaki potencijalni učesnik konferencije traga.

Kako se ljudi uopšte opredela za određenu online konferenciju? Pre svega, za to je najvećim delom zaslužan upravo marketing koji se i sam odvija baš uz pomoć digitalnih tehnologija. Moramo biti svesni da su nam digitalne tehnologije u najtežim trenucima bile jedina veza sa spoljašnjim svetom, a u isto vreme i riznica edukativnih i kreativnih sadržaja koji su ovih dana pristupačniji nego ikada. ,,Digitalni jaz“, ili razlike u pristupu digitalnim tehnologijama koje su iskusile određene društvene grupe, kao što su socijalno-ekonomski ugroženi, oni sa nižim nivoom obrazovanja, žene i starije osobe, zaokupili su mnoge istraživače u društveno-naučnim istraživanjima digitalnog sveta.

Šta mi možemo da uradimo?

Pozovimo na učešče na konferencijama putem društvenih mreža. Razmotrimo kakav to sadržaj mi nudimo i koga bi to zanimalo, te tako pružimo sebi šansu da organizujemo jednu konferenciju. Zašto? Jer je to sada lakše nego ikada! Bez potrage za sponzorima i reklamnim materijalo, samo suvo znanje i želja za bolje sutra svakoga od nas je sve što Vam treba. Zato moramo biti svesni da će danas, zahvaljujući digitalnim tehologijama, svako moći da nudi sve! Neka vaša unikatnos.

Autor: Marija Milićević

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *