Kada nesvojevoljno postanete deo nečega toliko velikog na šta ne možete radikalno da utičete, velikog kao što je pandemija koja je obuhvatila čitav svet, jedino što vam preostaje je da se pridržavate sijasetu pravila, da kao pojedinac, pa onda i čitav kolektiv, kompanija, tim, utičete na smanjenju i sprečavanju budućih posledica.
Verujem da vam ,,padne mrak na oči’’ kada otvorite još jednu e-mail poruku u kojoj piše ,, Zbog neizvesne situacije sa pandemijom, odlučili smo da ,,preselimo’’ na onlajn realizaciju’’.
Činjenica je da se moramo prilagoditi koraku našeg saputnika, a to je pre svega vreme i okolnosti. U suprotnom će nam naš saputnik pobeći.
Manjak osećaja povezanosti i manjak koncetracije u onlajn svetu dovodi do drugačijih rezultata, s toga je potrebno znati kako se pripremiti i realizovati događaje u doba Korone.
Pored negativnih karakteristika onlajn realizacije, postoje i neke povoljne i dobre. Poput onih : ,, Pa dobro, ja sam u svom udobnom i toplom domu…’’ pa onda postajemo i opušteniji, a koncentraciju stavljamo upravo u neki ćošak svog doma.

Koji je najbolji modus operandi?
Važno je ne zanemariti činjenicu, da naš oblik ponašanja, ne treba da se menja sa promenom mesta, ili pravila u ovom slučaju. Ne aludiram da bi trebalo da nosite kravatu ili haljinu pred kamerom svaki put kad se realizuje neki onlajn događaj, seminar ili prezenatcija, ali vaše ja treba da bude nepromenjeno. Jer to ste vi, makar bili 1 na 1 , 1 na 1.000 posetilaca ili u onlajn svetu.
S druge strane, važno je napraviti sebi takav ambijent, da pomislite da ste na mestu samog dešavanja, ukoliko ste poslodavac ili predavač, koji zapravo nosi odgovornost na koji način i u kom smeru će se odviti sam događaj.
Veliki broj svetskih kompanija, kulturnih instutucija, NVO, različitih neformalne grupe su uspele da se prilagode novonastalim okolnostima. Uporedo spajajući više različitih segmenata novih tehnologija, uspeli da realizuju onlajn interaktivne događaje .
Treći moj savet je: spoj nespojivog.
Što se tiče onlajn događaja, poput sajmova, izložbi, koncerata koji zahtevaju okupljanja većeg broja ljudi, sve što vam je potrebno je malo veća mašta.
Spojiti interaktivnost i nove tehnologije. Videli smo u proteklih meseci kako mere shodno statistici i praćenju situacije kako u Srbiji, tako i u svetu, popuštaju. Dozvoljeno je okupljanje većeg broja ljudi na otvorenom uz poštovanje svih propisanih mera. Isto tako smo u prilici da vidimo način i inovativnost održavanja mnogih dešavanja i manifestacija, poput Beldocs festivala, kao i Exita koji se na kraju održao u vidu Life Stream koncepta koji je za publiku na raspolaganju bilo samo 250 ulaznica i to za prostor mts Dance Arene koji u normalnim okolnostima prima 25.000 ljudi.
Sve nam ovo govori koliko novonastale okolnosti iznedre nove ideje i to ne samo u slučaju velikih organizacija i kompanija, već i pojedinaca.
I upravo ovakav, novi vid komunikacije i uspeva da iznedri i nova rešenja, unapredi određene procese, posebno u oblasti digitalizacije i bezkontaktnog poslovanja, što predsravlja budućnost mnogih poslova i kompanija. I verujem da će se u budućnosti nastavljati ovakva praksa uzimajući u obzir koliko tehnologija napreduje, a na nama je da je komtrolišemo. I sačuvamo onu pravu bliskost jedni sa drugima.
Autor: Teodora Boškovski